E-ticaret profesyonelleri KTO’da iş çevreleri ile buluştu

Mehmet UZEL / KAYSERİ (İGFA) – Uluslar ortası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF ile AKBANK ana iş paydaşlığı ve Kayseri Ticaret Odası’nın tertip partnerliği ile düzenlenen Hudut Ötesi E-Ticaret Konferansı, kamu ve özel kuruluşların temsilcilerini e-ticaret ve e-ihracat farkındalığı için buluşturdu. Konferansta; e-ticaret ve e-ihracat kesimine değerli bir katkılar sağlayan profesyoneller, teşebbüsçüler ve firmalar bir ortaya geldi. Kayseri Ticaret Odası Rifat Hisarcıklıoğlu Konferans Salonu’nda düzenlenen fiyatsız konferansa; Kayseri Ticaret Odası Lider Ömer Gülsoy, WORLDEF Genel Sekreteri Sedat Ateş, AKBANK Kobi Bankacılığı Satış Yönetimi Bölüm Başkanı Alper Bektaş’da katıldı. Konferansa, Kayseri iş etraflarından ve girişimcilerden de çok sayıda iştirak oldu.

ÖMER GÜLSOY: TİCARETİN KURALLARI DEĞİŞİYOR

Konferansın açılış konuşmalarında birinci olarak Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy söz aldı. Çok süratli değişen ve dönüşen dünyada yaşadığımızı belirten Gülsoy, “Bugün baktığımızda iklim krizi, ekonomik krizler, savaşlar, salgınlar, gelir eşitsizliğinin çizgi safhada yaşandığı acımasız bir rekabet dünyasında yaşıyoruz. Bu vakit içerisinde de ticaretin kuralları değişiyor. Radikal kararlar almak durumunda bırakıyor. Eski ticaretler yok. Müşteri beklediğimiz, kapı kapı gezerek mal sattığımız vakitte değişti. Artık dijital bir dünya da yaşıyoruz. Hisse alabilmemiz için dijitalin nimetlerinden de faydalanmamız lazım. Bizler misyona geldiğimiz 2018’den bu yana 4’ncü eğitim konferansını veriyoruz. Biz salgın başlamadan evvel kesinlikle kurumsallaşma, markalaşma, halka açılma ve yabancı paydaşlık diye odak noktamıza bir kural koymuştuk. Ne alıp satıyorsanız, ne üretiyorsanız, ne imal ediyorsanız kesinlikle dijital platformlarda olmanız lazım. Ya kendi markanızı oluşturarak ya da bir markanın altında bundan faydalanmalısınız. Artık hudutların olmadığı elinizdeki cep telefonu ile bütün dünyaya açılabiliyorsunuz. Yeni pazarlar, yeni müşteriler artık elinizdeki cep telefonunun ekranında. Bizim hedefimiz e-ticaret, e-ihracat yapmayan hiçbir üyemiz kalmasın ” ” tabirlerini kullandı.

TÜRKİYE’DE ELEKTRONİK TİCARET YAPAN İŞLETME SAYISININ MİLYON DÜZEYİNE ULAŞTI

Daha sonra kürsüye gelen WORLDEF Genel Sekreteri Sedat Ateş ise şunları söyledi:

“Ticaretin yapılış hali değişti. Ticaretin bir metodu itibariyle E biçimi hayatımızda artık tabana kadar indi. Artık bir üniversite öğrencisinin bile kendi imkanlarıyla bir e-ticaret ya da hudut ötesi ticaret faaliyetinde bulunduğunu gözlemliyoruz. Yeni kuşak bir ticaret yapma biçimine evrimleşirken, bizde kendi metotlarımızı değiştirdik. Türkiye’de elektronik ticaret yapan işletme sayısının milyon düzeyine ulaştığını söylemekten çekinmiyorum. Ana kaynak bilgi Ticaret Bakanlığımızın Elektronik Daire Başkanlığı. Bu sayıyı Sayın Bakanımızın bir lasman ile açıklamasını bekliyoruz. Covid’ten sonra neler oldu. Türkiye’deki elektronik ticaretin perakende ticaret içerisindeki hissesinin arttığını söyleyebilirim. Biz G20 ülkesiyiz. Gelişmekte olan ülkeler sınıfında hala sürecimiz devam ederken dünya elektronik ticaret Pazarı 2026-2028 yılları ortasında 8 Trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye’nin aldığı hisse 0.45 , 0.49 bu yıl itibariyle. G20 ülkeleri ortasında en düşük hisseye sahip ülke pozisyonundayız. Şuan 5,5 trilyonda G20 ülkelerinde yüzde 1,5’a getirmemiz demek Türkiye’nin kasasına 100 milyar dolardan fazla para girmesi demek. Bunu raporlayarak Merkez Bankası Liderimize ilettim. “

DİJİTALLEŞME, E-TİCARET UZUN BİR YOLCULUK

AKBANK Kobi Bankacılığı Satış Yönetimi Bölüm Başkanı Alper Bektaş’ta Sınır Ötesi E-Ticaretin Kayseri’de yapılmasının kıymetine vurgu yaparak şunları söyledi.

“Doğru bir ildeyiz. Tarihi misyonuna baktığımızda Ticaret deyince Türkiye’de akla gelen birinci kentteyiz. Yüzyıllardır milletlerarası ticaretin merkezi olmuş bir kentteyiz. Dünya çok süratli değişiyor. Dijitalleşme, e-ticaret artık uzaklıkları kısaltıyor. Dijitalleşme deyince farklı bir dünyadan bahsediyor üzereyiz aslında çok da birlikte yaşıyoruz. Birinci AKBANK Şubesi 1998 yılında kurulmuş. Baktığınızda 26 yılı aşan bir geçmişi var dijitalleşmenin bankacılık bölümünde. Bugün herkesin ceplerinde kullandığı taşınabilir bankacılık 2007 yılında çıktı fakat o bile güya yeni üzere duruyor. 17 yıllık bir geçmişi var. Bankacılık kesimi olarak dijitalleşme bizim çok uzun vakittir üstünde çalıştığımız, baş yorduğumuz bir alan. Aslında hiç bitmeyecek. Müşterilerimiz yaptığımız gelişmelerde hiç bitmeyecek. Pandemiden sonra çok hızlanan bir dijitalleşme süreci yaşadık. Son 4 yıla baktığımızda e ticaret hacmi 6 kat arttı. Türkiye’deki e-ticaret hacmi Yaklaşık 800 milyar TL. Müşteri sayısı ise 8 kat arttı. Çok süratli geometrik bir artış var. Sizde şubelere gelmektense elinizdeki cep telefonundan işlerinizi çözmeyi tercih ediyorsunuz. Tabletinden, cep telefonundan, laptopundan dijitali kullanan müşteri sayımız yüzde 83. Yüzde 17’si dijitali kullanmaz halde. Dijitalleşmede çok değerli bir dünya var. Bizde çok önemli yatırımlar yapıyoruz. Bu yolda daima birlikte yürüyoruz. Teknoloji çok çabuk değişiyor. Yapay zekalar gündeme girdi. Yapay zeka ile birtakım iç görüler sunuyoruz. Sürdürülebilirlik manasında verimliliğiniz artması, nakit akışlarınızın artması için belirli krediler sunuyoruz. Süreç süratli gelişiyor. E-ticaret platformları süratli büyüyor. Pazar yerleri çok süratli büyüyor. Artık uzaklıklar kalmadı. E-Pazar yerlerinde de olmamız gerektiğini düşünüyoruz. Dijitalleşme, e-ticaret uzun bir seyahat.”

E-TİCARET EKOSİSTEMİNİN TEMSİLCİLERİ DENEYİMLERİNİ PAYLAŞTI

E-ticaret konferansı kapsamında protokol konuşmalarının akabinde 2 gün boyunca alanında uzman eğitmenlerle oturumlar, Hudut Ötesi e-ticaret niş mevzuları, trendleri ve stratejileri üzerine odaklanma, Yapay Zeka ve E-Ticaret, E-Ticarette Dijital Pazarlamanın Kıymeti, E-Ticaretten Marka Oluşturma, E-İhracat Entegrasyon Sistemleri, E-Ticaret Lojistiği, E-Ticaret Patron Sendikası interaktif atölye çalışmaları ve uygulamalı eğitimler verildi. İştirakçiler profesyonellerle ağ kurma fırsatları buldu. Kayseri iş etraflarına, ekosistemdeki kıymetli markaların temsilcileri ve e-ticaret profesyonelleri ile networking imkanı sağladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir